1828

Megjelenés éve:

Értékeld!

- Kinézet -

- Használhatóság -

- Eredetiség -

Kiegészítő megjegyzések a lap működéséhez:

(AK45) A Szepukuval okozott sebzést semmilyen módon nem lehet meggyógyítani, még a Kronobogár képességével sem.

Az állandó hatások mindig felülbírálják az egyszerieket, tehát a Kronobogár mellett passzívan jönnek a repülő lények is, sőt az olyan lények is, amikre az van írva, hogy aktívan kerülnek játékba (pl. Utcakölyök). Az egymásnak ellentmondó állandó hatások közül mindig az érvényes, amit utoljára játszottak ki. Pl. egy Kronobogár után kirakott Zuhatag miatt az úszó lények aktívan jönnek játéba, de ha ismét jön egy Kronobogár, akkor az felülírja a Zuhatagot, így az úszó lények ismét passzívan kerülnek játékba. Ugyanígy van játékban Kronobogár akkor a Teljes front nem tudja +2 VP-ért aktívan kihozni a lényeket.

(AK55) Ha a Vízelementálra Mániát raksz, akkor az ellenfélnek azonnal (a reakció varázslatok és hatások után) használnia kell az elementál képességét, majd te következel, az ellenfél ismét úszni tanít, megint te jössz stb. Az ellenfél csak akkor cselekedhet mást, ha már nincs varázspontja a Vízelementál képességére. Ráadásul ez az ő körében is lezajlik, a fő fázisában ez lesz az első cselekedete. Vagyis elérheted vele azt, hogy az ellenfélnek soha többet nem lesz varázspontja. A Kronobogár képessége a következő: áldozd fel 1 ÉP-det: a Kronobogár gyógyul 1 ÉP-t. Miután sebesületlen lényen is lehet gyógyítani (ld. Az istenek könnye + Haarkon kegyence kombó), ezért a végeredmény az, hogy ha sikeresen kijátszottam a bogárra a Mániát, megnyertem a játékot, az ellenfelem már nem tehet semmit.

(AK55) A Kronobogár képessége a következő: áldozd fel 1 ÉP-det: a Kronobogár gyógyul 1 ÉP-t. Miután sebesületlen lényen is lehet gyógyítani (ld. Az istenek könnye + Haarkon kegyence kombó), ezért a végeredmény az, hogy ha sikeresen kijátszottam a bogárra a Mániát, megnyertem a játékot, az ellenfelem már nem tehet semmit.

(AK45) A Kronobogár szövegét a következőképpen kell értelmezni: "Áldozd fel 1 ÉP-det: a Kronobogár gyógyul egy ÉP-t." A Szepukuval okozott sebzést semmilyen módon nem lehet meggyógyítani, így a bogár képességével sem.

(AK57) Mi történik akkor, ha Sir Lonil Zomarra Utolsó áldást játszok ki? És akkor, ha Kisebb Zannal másolom? Az Utolsó áldás esetében egyértelmű a kérdés. Sir Lonil Zomaron az olvasható, hogy sebzésen kívül semmilyen módon nem kerülhet a gyűjtőbe, az Utolsó áldáson pedig az, hogy a lény a kör végén a gyűjtőbe kerül. A két lap ellentmond egymásnak, ezért a Kronobogárnál felállított szabályt követjük: az asztalon maradó lap hatása mindig erősebb az egyszeri hatású lapénál. Vagyis Sir Lonil Zomar nem kerül a gyűjtőbe. Ha Kisebb Zannal másolom az már más helyzet, mert a zan egy asztalon maradó lap, annak ellenére, hogy a kör végén a gyűjtőbe kerül. Ekkor is a Kronobogár esetét lehet követni: ha két asztalon maradó lap ellentmond egymásnak, akkor a később játékba került lap szövege a mérvadó. Tehát a Kisebb Zannal másolt Sir Lonil Zomar a gyűjtőbe kerül a kör végén. Felvetették még a Kísérteties bajnok + Sir Lonil Zomar kombó kérdését is, itt azonban már az alapfelállás hibás, hiszen Sir Lonil Zomar csak kézből kerülhet játékba, Kísérteties bajnokkal ezért nem lehet visszahozni.

(AK63) Helyszín nem kerülhet passzívan játékba (pl. Kronobogártól, vagy Nimgilarió cselétől). Helyszínre csak azok a lapok hatnak, amikre ez külön rá van írva. Sem a bogár, sem a Nimgilarió csele nem hat a helyszínekre. Hasonlóképpen az idézési költséget módosító lapok sem vonatkoznak rá (pl. Káoszmester, Varázsszél stb.), kivéve a Túlélők Földjét, amire ez külön rá van írva.

(AK63) Helyszín nem kerülhet passzívan játékba (pl. Kronobogártól, vagy Nimgilarió cselétől). Helyszínre csak azok a lapok hatnak, amikre ez külön rá van írva. Sem a bogár, sem a Nimgilarió csele nem hat a helyszínekre. Hasonlóképpen az idézési költséget módosító lapok sem vonatkoznak rá (pl. Káoszmester, Varázsszél stb.), kivéve a Túlélők Földjét, amire ez külön rá van írva.

(AK67) Ha az ellenfél őrposztjában van egy Kronobogár, és én kijátszok egy Fanatikus szamurájt, akkor a bogár miatt a szamuráj passzívan kerül játékba, így nem tud egyből az őrposztba menni. A következő körben, ha aktivizálódik, akkor kell bemennie az őrposztba.

(AK77) Az ellenfelem Az alkotó örömét lő a Kronobogaramba, én átvállalom a bogár sebződését. Nem gyógyulom vissza Az alkotó örömétől az így elvesztett életpontokat. Először létrejön Az alkotó öröme, a bogár sebződik, én gyógyulok, majd ezután döntök arról, hogy mennyi sebzést vállalok át a bogártól, és én is ezután fogok sebződni.

(AK44) Abban az esetben, amikor két, az asztalra kirakott, permanens hatású lap ellentmond egymásnak, mindig az az érvényes, amelyiket utoljára játszották ki. Tehát ha van A föld síkja az asztalon és az ellenfelemnek van egy Kronobogara, akkor ha a sík jött ki később, akkor aktívan jönnek az épületek, ha a bogár jött később, akkor passzívan.

Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK