274

Megjelenés éve:

Értékeld!

- Kinézet -

- Használhatóság -

- Eredetiség -

Kiegészítő megjegyzések a lap működéséhez:

(AK20) Mi történik, ha Szerepcsere közben kijátszok egy újabb Szerepcserét ? A fenti modellből kiindulva, a dolog nagyon egyszerű: ha olyan kőre akarunk X-et rakni, amin már van, akkor ehelyett leradírozzuk róla. (Vagyis, ha egy kör két ellentétes játékos Szerepcseréjének hatása alatt áll, akkor a játékos normálisan, a saját lapjaival játszik.) Természetesen, ha valaki olyan gügye, hogy csakis az összezavarás kedvéért egy körben több Szerepcserét játszik ki, azt nyugodtan nevessük ki, és tekintsük úgy, mintha csak egyetlen Szerepcserét játszott volna ki.

(AK11) Amikor kijátszod a Szerepcserét, nemcsak te játszol a következő körben az ellenfél lapjaival, hanem eközben már az ellenfél is átül a te helyedre, és ő pedig helyetted játszik. Tehát ha valamit kihozol, az ellenfeled a te lapjaidból reagálhat! Ezután jön még egy kör, amit így játszotok le, ekkor az ellenfél lesz az aktív játékos, a te pakliddal, és te reagálhatsz az ellenfél lapjaival.

(AK10) Nekem 3 ÉP-m van, az ellenfélnek 20. Kint van egy csomó lénye, nekem semmi. Kijátszok egy Szerepcserét. Beütök a másik játékos lényeivel, és megölöm. Nyertem? Nem. Vesztettél! "...Úgy kell tekinteni, mintha te lennél az ellenfeled, tehát, ha gyógyítasz magadon, azzal őt gyógyítod, stb..." Gondold ezt tovább. Ha sebzel rajta, magadat sebzed, ha megölöd, magadat ölöd meg. Igazából a Szerepcserénél arról van szó, hogy az ellenfél körében te játszol a lényeivel és a lapjaival, ill. ezután fordítva, de a paklitok "tulajdonjoga" nem cserél gazdát. Hasonlóan a játékban alkalmazott fogalmakhoz, a Szerepcserénél egy körre te leszel az ellenfél paklijának a gazdája, de nem a tulajdonosa: ha a pakli veszít, a tulajdonosa veszít, hiába más a gazdája az adott pillanatban.

(AK3) Ha Szerepcsere alatt elmondok egy Az idő kerekét, ismét te következel, vagyis az a játékos, akivel éppen helyet cseréltél, nem ül vissza a helyére. Az idő kerekével kapott plusz kör után jön a másik játékos.

(AK23) Ha Szerepcsere alatt helyszínt akarsz keresni az ellenfél paklijában, akkor az ellenfeled nem köteles megmondani, hogy van-e síkja a pakliban. Ha úgy döntesz, hogy mégis keresel, és nem találsz, akkor elköltötted a 3 VP-t, és nem húzhatsz lapot.

(AK20) Mi történik, ha valaki Szerepcsere közben kijátszik egy Az idő kerekét vagy egy A kockázat árát ? Hmmm... Ha azt akarjuk, hogy a különböző, köröket adó és köröket elvevő lapok miatt ne váljon a Szerepcsere működése egyetemi tananyaggá, sürgősen keresni kell egy szemléletes modellt. Tekintsük a körök egymásutánját kék és piros kövek sorának. A te köreid a kék kövek, az ellenféléi a piros kövek. Az éppen soron levő kő ragyogó fénnyel villog. Amikor kijátszol egy Szerepcserét, akkor a következő piros és a következő kék kőre a köröd végén egy nagy fekete X kerül. Ha valakinek X-es kő jelöli a körét, akkor a másik játékos játszik helyette. Eddig remélem világos. Ha valaki kijátszik egy Az idő kerekét, akkor közvetlenül az ő köve után megjelenik egy ugyanolyan színű kő. Ha valaki kijátszik egy A kockázat árát, akkor kivesszük a sorból a következő olyan színű követ, ami az ő körét jelöli. A fenti modellt mindenki képzelje el, esetleg rakja ki, és próbálgassa ki az összes lehetséges kombinációt, tetszőleges számú és időpontban kijátszott A kockázat árák és Az idő kerekék használatával, és megdöbbenéssel fogja tapasztalni, hogy a teendő egyértelműen leolvasható a modellről.

Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK